lauantai 29. elokuuta 2015

Nyt kun kesä mennyt on - After the boys of summer have gone

20150828_161634

Aurinko män pois ja alko sattaa. Myö mäntii sohvale.

The sun is gone and it started raining. We hit the sofa.

20150829_103843

Välist kaheltii jot joks alkaa kelit parantuu. Tännää ol jo iha inase paremp ilma. Pääsin pottumaaltkii hakemaa ruokaa. Tein venepottuloi ja uunlenkkii, mozzarellasalaattii ja sit siin samal hyöries kera Harry Potteri ja Feeniksi killa keitin pikkuse taitepapuloi pakkasee ja pienemmät potut valmiiks vaik salaattii tai pyttipannuu.

Once in a while we checked if the weather was improving. Today was slightly better and I went to the garden to fetch some potatoes. I baked them and some sausages in the oven and while I was in the kitchen (listening to Harry Potter and the Order of the Phoenix) I also boiled some beans and smaller potatoes. I froze the beans, the potatoes will end up in a salad or pytt i panna, whichever occurs first.

20150829_154618

Tännää ol myöskii kylämessut, kesä lopettajaistapahtuma. Tähä se sit hyytyy ja mittää ei tapahu missää enneks joskus joulu al. No ei vaiskaa, mut onha siin aina sellane puolhaikee tunnelma, ko on olt kaikemoista häpeningii ja sit yhtäkkii kaik vaa töröttäät kotonnaa ja käyvät kouluu ja kansalaisopistoo. Mut tännää ol kuitekii nätti vaik hito kylmä päivä, olin kahe eellise sukupolve kans liikentees ja tavattii tuttuloi. Mummohumu ost arpoi ja anto miule ja, voitin tälläset. Käsinmaalattuu posliinii vati ja kultareunast lasit. Nyt jos ois jottai syvänväristä ikiwanhaa akwawiittii vaik mitä tuost tempasis senti ja ihastelis värrii valloo vaste, mut ko eijölee, ni juon höist sit vaik itetehtyy vissyy.

The annual village fair was today, I took Mom and Grandma there with me. It's a nice happening though a bit sad, too, as it's practically the last happening of the summer. From now on it's dark and everyone's staying at home and going to school or at least some courses in the evenings and nothing happens until December. Well, not quite, but nearly. The weather today was really cool but pretty, we met a lot of friends, neighbours and relatives, and Grandma bought some lottery tickets and gave one to me. This is what I won, a hand painted porcelain plate and glasses with a gilded rim. Now if I only had some deep coloured very olde booze to pour in, so I could admire the colour and sip it in awe, but since I don't, I'll make some sparkling water with my machine and drink that.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti