perjantai 31. heinäkuuta 2015

Täysikuu, hopeinen kuu, kultainen kuu - Full Moon, Blue Moon, though it's not blue





Iha kärkee kaks parasta kuulauluu niiku evö. Remu ja Ola. Joo ossaan kummatkii ulkoo, ja tulkihen tunteel. Olan voittanutta ei oo eikä tuu, mut Sauli Lehtone ol hito lähel, rauha häne muistollee. Sil pojal ol Ääni.

Let me start with the two best moon songs ever. Remu & Ola. I know both songs by heart and I sing them with FEELING. (The latter one is actually of Italian origin, Guarda che luna, but in Finland we have this thing called "translate everything".) Anyway, Olavi Virta is like THE SINGER for several generations, a living legend, though passed away in 1971.


IMG_5643

Juu mie taas häärin pihamaal jalusta kenos. Ensimäiset ei nyt iha huimaa, mut...

Yeah went outside again with my tripod. The first photos weren't that special but...


IMG_5656

...tarpeeks ko kokkeiloo ni aina jotakii keksii...

... the hundreth photo showed some promise as I kept on experimenting...


Kuu2

... ja siin ne kraaterit nyt sit on! Voijee ko mie oon tyytyväine. En ois ikänä uskont jot ossaisin mut hitto, osasinpas!

.... and the craters emerged! I am so content with this - never thought I could do this but managed to surprise myself.

  20150731_161507

Ja sit ruokaa. Niiko sanoin ni mie oon eto peto tekemää pienel rahal hyyvvää ruokaa, eikähä tuo oma kasvimaa ainakaa haittaa asias yhtää. Tännää mansikkaa tuon ver ja potutkii alkaat olla syötävä kokosii, maust nyt puhumattakaa, sipulii harvennetaa syömäl. Kuvas näkkyy myös osa serkutuomist Ikea maustepurkkiloist, otin ne tännää käyttöö. Kyl nyt on! Kolmest neljä purki satsist jäi kolme purkkii käyttämättä. Makkuu elämää, niiku.

Food, oh glorious food. I mentioned I'm really good at making delicious food cheap and the garden helps a lot. That's the strawberry catch for today. My potatoes are getting edible-sized too and they taste great.

My cousin brought me small jars from Ikea (the postage would've been higher than the prize of three sets of jars) and I organized some of my spices today. She brought three sets, 4 jars in each, and I used all but three. Spice up your life, y'know.

20150730_164655

Oiskoha sitä kessää ensikää jossei tätä tekis? Alle euron pussukka mozzarellaa, kotimaista tomaattii (omat ei oo viel syötäväs kunnos), mustaapippurii ja basilikaa. Tätä vois syyvä varmaa usseemma kilon iha ongelmitta mie luulen.

This is something I make a lot every summer. Mozzarella is surprisingly cheap and costs under 1 euro. The tomatoes are from a local farmer. Fresh basil and ground black pepper and that's it. I could probably eat this by the kilos, haven't tried, though.

2 kommenttia:

  1. Kuukuvat on tosi kauniita.. olisi pitänyt itsekin valvoa että olisi nähnyt kaksi kuuta! Kyllä se kasvattamisen riemu kuuluu olennaisesti kesään. :) Vähän on ollut latteat fiilikset itsellä kun mikään ei kasva.. ei tule edes yhtä kesäkurpitsaa vaikka taimia oli ziljoona. Pah. Muthei, ensi kesänä uusi yritys. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kuki kesäkurppa ei. Ja tomaattii tulloo pientä ja vihreetä :D Mut tää on tälläne kesä, ei maha mittää!

      Poista